Doorgaan naar hoofdcontent

Interactieve digibordspellen maken met thinglink!

Thinglink.com is een site waarop je interactieve praatplaten kunt maken om te gebruiken in het onderwijs.

Hier schreef ik al eerder over. Klik hier om naar het bericht te gaan.

Toen ik wat aan het zoeken was op Thinglink, ontdekte ik dat je behalve interactieve praatplaten, ook iets anders kan doen met deze site.
Je kunt er ook interactieve spellen mee maken!


Hoe werkt het?
Je maakt eerst in word een spelbord. Je kunt alvast bedenken welke vakjes later een button krijgen.
Maak van je spelbord een plaatje met een knipprogramma en voeg deze in op Thinglink. Nu kun je buttons toevoegen bij vakjes waar een opdracht gedaan moet worden.

Je bent er even mee bezig, maar het resultaat loont!

Zelf ben ik ook aan de slag gegaan om een spel te maken.
Hier zie je mijn 'grote digibordspel':



Hieronder wat inspiratie van andere leerkrachten:
Universeel Ganzenbord (meester Henk)
Ganzenbord over de 80-jarige oorlog (meester Henk)
Verkeersspel (Lisanne)
Noordpool spelling/taal groep 4 (Thysia)


Ik hoop dat dit jullie inspireert om ook mooie spellen te maken.
Veel succes!


Reacties