Doorgaan naar hoofdcontent

ik heb, wie heeft...? - geld tot 20 euro met munten en briefjes

Iets leuks voor tijdens de les!

Voor dit spelletje Ik heb..., wie heeft...?, zijn vele vormen te bedenken.

Klik hier voor alle andere ik heb, wie heeft...? spellen.

Hoe werkt het?
Ieder kind krijgt een kaartje. (Let op: Alle kaartjes moeten op!)
Een kind begint. Het zegt dan wat er op zijn kaartje staat. Ik heb, wie heeft...?
Het kind dat het kaartje heeft dat aansluit op het 'wie heeft' stukje van de vorige leerling,
vertelt wat er op zijn kaartje staat. Zo gaat de slinger door tot alle kaartjes geweest zijn.

Je kunt de kinderen ook op volgorde naast elkaar laten staan.
Aan het eind kun je dan makkelijk controleren of de kinderen op de goede volgorde staan.

Het voordeel van dit spelletje is dat de leerlingen constant op moeten letten of hun kaartje aan de beurt is. Daarnaast is het ook een leuke startactiviteit voor een les.


Deze keer heb ik een spelletje 'Ik heb, wie heeft...? gemaakt voor het oefenen met geld tot 20 euro met munten en briefjes.
Als extra opdrachtje, zou je de kinderen de opdracht kunnen geven om het voor- of achtervoegsel even te onderstrepen voordat je begint met het spelletje.
Hieronder kun je 'm downloaden.

Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.



Veel plezier ermee!

Reacties

  1. Bedankt! Ik vond je site toevallig, ik denk via pinterest. Staan veel toffe dingen op! Bedankt om het te delen!
    Ik kwam al vaker "ik heb, wie heeft" tegen, maar heb het nog nooit geprobeerd. We zijn al langer met het leren over geld bezig, dus deze gaat de eerste worden om het eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de leuke reactie! Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  2. Ik heb zojuist nog een ander geld spelletje geprint! echt super tof om te doen.
    Ik heb je site ondertussen doorgestuurd naar een paar andere thuisonderwijzers.
    Dus nogmaals dank voor de moeite om het op je site te zetten en te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat gaaf om te horen! Ik ben benieuwd hoe je dit spel gebruikt aangezien dit spel oorspronkelijk bedoeld is voor grotere groepen kinderen.

      Groet,
      Yvon

      Verwijderen
  3. Ik geef maar thuisonderwijs aan één dochtertje. Wij delen de kaarten en leggen de rij uit, ofwel krijgt ze alle kaartjes en legt ze in de juiste volgorde. Met meer kinderen wordt het natuurlijk leuker :-)
    maar om te leren geld tellen op een speelse manier werkt dit echt tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Nu is het helder :)
      Veel leerplezier ermee!

      Groet,
      Yvon

      Verwijderen

Een reactie posten