donderdag 2 april 2015

Bingo- en dominospel - colours and animals

Om op een leuke manier de Engelse woorden voor de kleuren en dieren leren, heb ik een dominospel en een bingospel gemaakt.


Het dominospel bestaat uit het onderstaande document.
Het is de bedoeling dat de kinderen met een klein groepje de kaartjes aan elkaar leggen.
Het laatste kaartje sluit weer aan op de eerste.

Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.



Ook heb ik een bingospel gemaakt waarmee de kleuren en dieren geoefend worden.
Hiervoor heb je de twee onderstaande documenten nodig.

Het eerste document bevat de bingokaarten (30 stuks). 
Alle woorden die geoefend worden en twee pagina's met de dia's op volgorde zoals ze voorbij komen in de PowerPoint presentatie.

Dat is ook meteen het tweede document. De kinderen zien steeds een plaatje van een dier of een kleur. De kinderen bedenken welk woord in het Engels hierbij hoort en strepen deze weg op hun bingokaart. Klik je verder, dan zie je het Engelse woord erbij verschijnen.
Je kunt zelf een prijsje geven aan degene die als eerste bingo heeft.

Klik hier of klik op de afbeelding om de bingokaarten te downloaden.



Klik hier of klik op de afbeelding om de PowerPoint presentatie te downloaden. (Let op! 6,2 MB)



Veel plezier ermee!


4 opmerkingen:

  1. Dankjewel, ik probeer ze a.s. maandag meteen in mijn groep 6:D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik hoor graag hoe het ging!
      Groet,
      Yvon

      Verwijderen
  2. ziet er erg leuk uit, ik ga het in Roemeniƫ spelen! Ben heel benieuwd hoe het gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat superleuk om te horen! Veel plezier ermee! Ik hoor graag je ervaringen! Groetjes, Yvon

    BeantwoordenVerwijderen