Doorgaan naar hoofdcontent

Postbode knutselen

Ik blogde al eerder over het thema 'de post' waar we momenteel over werken. Heel gaaf om te zien hoe de kinderen hiermee aan de slag gaan en hoe enthousiast ze zijn! Ik krijg elke dag wel een paar pakketjes en brieven :)
Wil je alle berichten over dit thema bekijken, klik dan hier.


Vandaag vertel ik over de postbodes die we geknutseld hebben. Niet heel creatief, maar er wordt veel geoefend met knippen en plakken. Ik kwam op het idee door deze pin.
Op de website die bij de pin hoort, staan een aantal foto's, maar geen patroon om deze te kunnen maken. Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan en heb de postbode nagetekend van het plaatje. De postbode die ik op Pinterest zag, was geverfd. Het leek mij juist leuk om deze van papier te maken.
De onderdelen heb ik op gekleurd papier afgedrukt en toen konden de kinderen gaan beginnen.

Het was veel knipwerk en door het voorbeeld goed te bekijken, konden ze de onderdelen op de goede plek plakken. Hieronder wat resultaten uit de klas.




Wat heb je nodig?
Een standaard envelop (ansichtkaartformaat)
Roze, blauw en zwart papier


Om het voor jullie nog makkelijker te maken, heb ik de schetsen die ik gebruikt heb, in een documentje gezet. Er is ook een complete uitleg bij, zodat je niet zoveel hoeft te puzzelen met de onderdelen.

Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.


Volg jij me al op Twitter of Facebook? Zo blijf je niet alleen op de hoogte van alles wat ik blog, maar ik deel ook andere dingen op die ik interessant vind.

Veel plezier ermee!

Reacties