Doorgaan naar hoofdcontent

Grafieken les thema indianen

Ook bij de kleuters kun je al grafieken aanbieden om inzicht te geven in wat meer en minder is.

Voor het thema indianen wilde ik hier ook aan gaan werken. In deze les maakte ik een staafdiagram.
Ik heb een blad gemaakt waarop indianen jongetjes en meisjes staan.
Deze heb ik op A3 formaat uitgeprint.

Het opperhoofd wilde graag weten hoeveel jongens en meisjes er in het indianendorp wonen en waar er meer van waren.
De kinderen hebben geteld en telkens een blokje op tafel gelegd voor elk jongetje of meisje op het blad. Zo ontstonden er twee torens en deze konden we goed vergelijken.



Hierna hebben we het nog een keer gedaan, maar nu hebben we steeds een hokje op het grafiekenblad gekleurd dat ik had gemaakt. Zo konden we het ook goed zien!



Wil je dit ook eens in je klas doen?
Beide documenten kun je hieronder downloaden.

Klik hier of klik op de afbeelding om het blad met de indianen kinderen te downloaden.


Klik hier of klik op de afbeelding om het blad met de grafiek te downloaden.



Veel plezier ermee!

Reacties