Iets leuks voor tijdens de les!
Voor dit spelletje Ik heb..., wie heeft...?, zijn vele vormen te bedenken.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb, wie heeft...? met vormen te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb, wie heeft...? met sommen 0-20 te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb wie heeft...? met de tafels 1-5 te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb wie heeft...? met de tafels 6-10 te gaan.
Hoe werkt het?
Ieder kind krijgt een kaartje. (Let op: Alle kaartjes moeten op!)
Een kind begint. Het zegt dan wat er op zijn kaartje staat. Ik heb, wie heeft...?
Het kind dat het kaartje heeft dat aansluit op het 'wie heeft' stukje van de vorige leerling,
vertelt wat er op zijn kaartje staat. Zo gaat de slinger door tot alle kaartjes geweest zijn.
Je kunt de kinderen ook op volgorde naast elkaar laten staan.
Aan het eind kun je dan makkelijk controleren of de kinderen op de goede volgorde staan.
Het voordeel van dit spelletje is dat de leerlingen constant op moeten letten of hun kaartje aan de beurt is. Daarnaast is het ook een leuke startactiviteit voor een les.
Deze keer heb ik een spelletje 'Ik heb, wie heeft...? gemaakt voor het oefenen van de topo van Nederland.
Hieronder kun je 'm downloaden.
Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.
Veel plezier ermee!
Voor dit spelletje Ik heb..., wie heeft...?, zijn vele vormen te bedenken.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb, wie heeft...? met vormen te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb, wie heeft...? met sommen 0-20 te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb wie heeft...? met de tafels 1-5 te gaan.
Klik hier om naar het bericht over Ik heb wie heeft...? met de tafels 6-10 te gaan.
Hoe werkt het?
Ieder kind krijgt een kaartje. (Let op: Alle kaartjes moeten op!)
Een kind begint. Het zegt dan wat er op zijn kaartje staat. Ik heb, wie heeft...?
Het kind dat het kaartje heeft dat aansluit op het 'wie heeft' stukje van de vorige leerling,
vertelt wat er op zijn kaartje staat. Zo gaat de slinger door tot alle kaartjes geweest zijn.
Je kunt de kinderen ook op volgorde naast elkaar laten staan.
Aan het eind kun je dan makkelijk controleren of de kinderen op de goede volgorde staan.
Het voordeel van dit spelletje is dat de leerlingen constant op moeten letten of hun kaartje aan de beurt is. Daarnaast is het ook een leuke startactiviteit voor een les.
Deze keer heb ik een spelletje 'Ik heb, wie heeft...? gemaakt voor het oefenen van de topo van Nederland.
Hieronder kun je 'm downloaden.
Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.
Reacties
Een reactie posten