Doorgaan naar hoofdcontent

ICT onderzocht: Tagxedo - woordvelden maken



Deze online woordvelden maker kwam ik tegen en deze kun je inzetten in de klas. Je kunt de woordvelden helemaal naar eigen inzichten aanpassen.
Hieronder zal ik laten zien hoe het werkt.




LET OP! Toen ik het in de webbrowser Google Chrome wilde proberen, vertelden ze me dat silverlight nodig is en dat Google Chrome dit niet ondersteund. Ik probeerde dit dus uit met Internet Explorer, maar Firefox doet het ook.

Stap 1: Ga naar de website. http://www.tagxedo.com/
Stap 2: Klik op ´create´ om te beginnen. je hoeft geen account aan te maken.


Stap 3: Voeg je tekst in door op 'load' te klikken. Je kunt deze zelf intypen, een tekstbestand invoegen of bijvoorbeeld een website nemen om een woordveld van te maken. In dit geval heb ik gekozen om deze blog te nemen.


Stap 4: Kies een andere vorm door op 'shape' te klikken. Je kunt een vorm uit de lijst kiezen, maar ook een eigen afbeelding invoegen. Dit laatste is wat ik heb gedaan. Ik heb op gegoogeld op ´vlinder silhouet´. De afbeelding heb ik opgeslagen op mijn eigen computer. Daarna heb ik de afbeelding toegevoegd door op 'add image' te klikken.



De afbeelding kun je nog een beetje bewerken. Zelf heb ik ervoor gekozen om het balkje met 'blur' op 0% te zetten. Daarna klik je op 'accept'.

Stap 5: Kies een ander thema waardoor de kleuren veranderen door op 'theme' te klikken.


Stap 6: Kies een ander lettertype door op 'font' te klikken.


Stap 7: Sla je creatie op als afbeelding door op save te klikken. De afbeelding opslaan als png werkte bij mij het beste.



Zie hier het resultaat!


Veel plezier ermee!


Reacties