Doorgaan naar hoofdcontent

Ik heb..., wie heeft...? - sprongen/tafel van 5

De tafel van 1 en 2 hebben al een nieuwe versie, dus kon de tafel van 5 natuurlijk niet achterblijven. In deze versie van het spel Ik heb..., wie heeft...? oefenen de kinderen met sprongen/tafel van 5.


Voor de andere tafels maakte ik ook Ik heb, wie heeft spellen. Hier kun je ze terugvinden.

Klik hier voor Ik heb, wie heeft...? spellen om bij andere vakken te gebruiken.


Hoe werkt het?
Ieder kind krijgt een kaartje. (Let op: Alle kaartjes moeten op!)
In dit spel zitten 11 kaartjes. Je kunt meerdere rondes spelen om iedereen aan de beurt te laten komen.
Een kind begint. Het zegt dan wat er op zijn kaartje staat. "Ik heb..., wie heeft...?"
Het kind dat het kaartje heeft dat aansluit op het 'wie heeft' stukje van de vorige leerling,
vertelt wat er op zijn kaartje staat. Zo gaat de slinger door tot alle kaartjes geweest zijn.

Je kunt de kinderen ook op volgorde naast elkaar laten staan.
Aan het eind kun je dan makkelijk (met z'n allen) controleren of de kinderen op de goede volgorde staan.

Het voordeel van dit spelletje is dat de leerlingen constant op moeten letten of hun kaartje aan de beurt is. Daarnaast is het ook een leuke startactiviteit voor een les.


Deze keer heb ik een spelletje 'Ik heb, wie heeft...? gemaakt om de sprongen/tafel van 5 te oefenen.
Hieronder kun je 'm downloaden.

Klik hier of klik op de afbeelding om het document te downloaden.


Veel plezier ermee!


Reacties

  1. Het laatste kaartje moet volgens mij vijftig minder zijn. In plaats van vijf. Klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag!
      Klopt! Bedankt voor het oplettende oog. Het is aangepast!
      Groeten,
      Yvon

      Verwijderen

Een reactie posten