Doorgaan naar hoofdcontent

Boekenbingo 2016



Het eerste wat ik dat toen ik het las was: jippie!
Juf Sanne plaatste gisteren een bericht op haar website jufsanne.com waarmee de tweede editie van de boekenbingo aangekondigd en gestart werd.




Voor wie het nog niet kent, even de boekenbingo in het kort.
Je leest (als leerkracht of met de kinderen in de klas) 60 kinderboeken. 20 boeken per bouw. Deze lees je allemaal in vijf maanden uit. Deze 60 boeken zijn dit jaar door 18 kinderboekenschrijvers en juf Sanne gekozen. Wil je alle boeken bekijken, klik dan hier.

Elke keer als er een boek gelezen is, toon je dit aan door een foto op social media te zetten of door een recensie te schrijven op Hebban of Goodreads.

Natuurlijk is het geweldig als je ze alle 60 hebt gelezen in die vijf maanden, maar waarschijnlijk gebeurt er ook iets anders. Je leest boeken die je (of de kinderen) van tevoren nooit gelezen zou hebben en het leesplezier gaat omhoog!
Degene die 'Bingo!' kan roepen voor 21 juni 2016 maakt ook nog eens kans op onder andere een boekenpakket ter waarde van 500 euro!


Ook ik ga een poging wagen om zoveel mogelijk boeken van de lijst te lezen. Regelmatig zal ik een foto op Twitter of Facebook zetten of ik zal een recensie schrijven op Hebban en/of Goodreads.
Ik heb op beide websites een account aangemaakt, maar ben nog aan het onderzoeken welke voor mij het fijnste werkt. Je mag me volgen om op de hoogte te blijven van welke boeken ik heb gelezen.

Op de lijst staan al twee boeken die ik ook in mijn boekenkast heb staan (Juffrouw Pots en Vrolijk), dus dat komt goed uit. Volgende week ook maar even langs de bibliotheek gaan om nog wat boeken te scoren :)

Wil jij ook meedoen aan de boekenbingo, stuur even een mailtje aan juf Sanne of laat via haar Twitter/Facebook weten dat je meedoet.


Doe je ook mee?
Veel leesplezier alvast!

Reacties