Doorgaan naar hoofdcontent

Lesidee sokken

Het tellen in stapjes van twee mocht nog wel wat vaker geoefend worden in mijn klas. Het wordt weer wat frisser buiten dus ik nam mijn speciale juffen tas (ik hou van die tas) met sokken mee naar de klas.

Eerst werden de sokken bij elkaar gezocht. Ik legde uit dat twee sokken die bij elkaar horen één paar sokken zijn. We telden met elkaar de paren.

Daarna wilde ik graag weten hoeveel sokken we naast elkaar hadden liggen. Ik begeleidde dit door steeds een getalkaartje boven de sokken te leggen. steeds kwamen er twee sokken bij.

Toen de telrij af was (t/m 12) hebben we de rij een aantal keer opgezegd. Een oudste kleuter wist te vertellen dat dit de even getallen zijn. Prachtig!
Ook hebben we er zelf nog twee kaartjes bijgemaakt.
TIP: deze les kan natuurlijk ook met (gym)schoenen!

Veel plezier ermee!


Reacties